perjantai 9. huhtikuuta 2010

Kuinka pitkälle ihminen kävelee puolessa toissa tunnissa?

Mä olin tänään ulkona, ensimmäisen kerran kunnolla, sinä aikana kun olen ollut täällä....

Vaihtareilla oli bileet, talossa osittain kaupungin ulkopuolella, noin puolen tunnin ratikka matkan päässä keskutasta...

Täällä kulkee 2 ratikkaa päivisin, sininen ja oranssi... Me oltiin oranssin ratikan reitillä, talossa minkä pari vaihtaria on vuokranneet... pienen matkan päässä kaupungista ja kaikki noin 60 vaihtaria, ketkä oli keitolla, yritti mahtua samaan ratikkaan onnistumatta siinä... 59 mahtui ja yksi (1) suomalainen ei mahtunut...

Joten olen slummissa yksin, ei tarkkaa tietoa missä, ja mihin mennä.... Täytyy sanoa että, kuuppa toimii yllättävän hyvin kun sen on pakko, ilmeisesti maksan seudulle vihellettiin pari ylimääräistä solua hommiin koska noin 5 minuuttia ratikan lähdön jälkeen olin selvä (en varmasti valmis autonrattiin) ja aivot toimivat edes jonkin moisella teholla... Olin sellaisella seudulla ettei kiinnostanut jäädä odottamaan porukan palaamista baarista joten lähdin seuraamaan kiskoja... tavoitteena löytää takaisin kämpille!

Melkein jokaisessa kaupungissa on paikkoja johon ei kannata mennä hengaamaan jos ei tunne paikallisia/tiedä missä kannattaa olla ja missä ei... no taisin käppäillä ainakin parin paikan läpi... Kaupunki voi näyttää itsestään täysin toisen posken silloin kun valot ovat sammuneet... kun ei tarkaaan tiedä mihin mennä ja tunnistaa tietyn mahdollisuuden ihonvärin/sosialisen aseman takia ottaa kuonoonsa mutta nyt olen turvallisesti perillä ja menossa nukkumaan (jos ei huoneeseeni pyrkivät britit häiritse)...

Täytyy myöntää että hauskaa oli mutta... olen tietoinen turpasaunan mahdollisuudesta täällä ja en aio sitä kokea, pidän nenästäni tällaisena ja tummat silmänaluset riittää en tarvitse panda karhun silmiä, joten ei enää kävelyjä asuinalueiden läpi yöllä... + elämä on paljon halvempaa näin!

Terveisin Satunnainen matkustelija


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti