lauantai 23. tammikuuta 2010

Öö pitikö tän nyt näin mennä?

Heipä hei taas sinne kotisuomeen...

Kirjoittelen nyt täältä minun Ranskan kodistani. Tänään chekkasin itseni hotellista ulos ja pamahdin pelipaikoille toivoen että nyt on kaikki ok ja alles klar...

Ei ollutkaan... Eilinen sopimus oli tämän päiväisen naisen mielestä laiton ja hän oli sitä mieltä että kaikki tehdään uudestaan ja katsellaan sitten ensi viikolla että muutaako se Satunnainen Matkailija heidän asuntolaansa... Mulla kuulema pitäisi olla tili täällä mutta kun sitä ei saa jossei asu jossain (naisenkin mielestä tässä on ongelma), mulla pitäisi olla vanhempien takaus että ne maksaa mun vuokran jos mä päätän lähteä livohkaan. Ok mutta pitääkö mun nyt lähteä sitä Suomesta asti hakemaan? No he nyt tulee sen verran vastaan että laput voi lähettää Suomeen ja sitten pikapostina takas ja ei se nyt niin tarkkaa ole jossei se takaus tule vanhemmilta...

Mä yritän vielä vääntää että jos ne voisi vaikka skannata ne laput ja lähettää sähköpostilla niin saatais asioita eteenpäin.

Niin ja siitä vuokra-ajasta siinäkin oli jotain hässäkkää, eilen se varmistettiin kahdelta ihmiseltä että voin olla täällä 10.07.2010 asti mutta nyt ne päivät vedettiin yli ja nyt soppari loppuu kesäkuun lopulla... Toivottavasti koulukin on silloin ohi!

Kävin muuten eilen ostamassa itselleni Usb2-kaapelin kotiin jääneen tilalle ja tässä ote keskustelusta lyhennettynä (oikea kesti noin 5 minuuttia)

Satunnainen Matkailija "Bonjour"
Myyjä atk-liikkeessä "Bonjor"
S.M. "Parle tu L'anglee"
M.a-l "non"
S.M. "Usb-deux cable merci"
M.a-l "tyhjät silmät kuin peuralla liikevaloissa"
S.M. "Usb-deux cable merci"
M.a-l "ei muutosta"
S.M. "Paper" ja näyttää samalla kirjoittavansa
M.a-l "mutinaa ja paperin kaivamista"
S.M. kirjoittaa paperille usb2-cable
M.a-l " aah, Le usb-deux cable"

Loppujen lopuksi sain kaapelin 5 eurolla kun kaveri uskoi etten tarvitse kymmenen metrin piuhaa...

Eliset bileet meni penkin alle kun en saanut ketään kiinni ja sama meno näyttää jatkuvan tänään... mutta en valita, vaikka tää mun vuodatus välillä siltä kuulostaa!

Olen luottavainen että asiat järjestyy ja jos ei järjesty niin aloitan Tivolin...

Kun koulu alkaa viikon päästä niin sitten meikäläinenkin ehkä pääsee tutustumaan toisiin opiskelijoihin ja ehkä selviää ettei kaikilla muillakaan ole mennyt ihan putkeen!

Terveisin Satunnainen matkailija

ps. Jos joku iloinen nuuskaaja saapuu etelä-ranskaan kevään aikana niin Montpellierin suunnalla pääsee majoittumaan halvalla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti